torsdag den 7. december 2017

7. december - Den søde juletid

Julekort er noget, jeg som barn altid fik sus i maven af. Begge af mine højt elskede fastre sendte hvert år de dejligste kort, med lange beretninger om hvordan livet gik hos dem. Lykken var at stave sig igennem det store A4 ark, som nogen gange var skrevet til på begge sider.
Nu er det mig, der sender julekort ud til mine niecer og nevøer. En gestus som kan give mig sommerfugle i maven, når jeg står ved postkassen og sender dem afsted.


Julekortene er allerede på vej med posten og er nok den eneste ting, som jeg er foran med denne jul.
Hvor jeg normalt starter med at pynte vores hjem sidste i november, er vi allerede kommet godt ind i december inden julekasserne er kommet frem.


Frem af gemmerne kom de smukkeste julekugler. Åh, hvor jeg glæder mig til gensynet hvert år. Kuglerne er nøje udvalgt og selvom de hverken er gamle eller gemmer på en lang historie, så er de for mig helt vidunderlige.


Størstedelen er købt, da Nana lukkede ned for hendes webshop Drømmegaven. En fantastisk butik, som jeg ofte savner. Men heldigvis nåede jeg at få fat i alle de kugler, som jeg havde forelsket mig i.


Normalt har jeg de skønne kugler hængende ned fra et stativ med gran i loftet. Men i år, syntes jeg ikke rigtig, at det passede ind i vores nye hjem. Lige pludselig var gode råd dyre, for hvor skulle jeg udstille mine skønheder?


Valget faldt på min smukke ... ja, jeg ved ikke rigtig, hvad sådan en hænge fætter hedder, men i år blev den udvalgt til det ærefulde job, at udstille julekuglerne.


Om jeg når at få alt julepynten op til jul, vides ikke. Men jeg er sikker på at lidt også har ret.

1 kommentar:

  1. Ja det er trist, julekortene er helt gået af mode med de priser Post Nord tager for at levere et bred. Jeg er helt holdt op med at skrive julekort, der er ikke så mange tilbage at sende julekort til. Jo der er lige min gamle veninde på 93, jeg må hellere få skrevet til hende. Godt du mindede mig om det.
    Fine julekugler fra Nanas butik.
    Knus

    SvarSlet

Emner på bloggen

"Claus Dalby" rose 2013 2014 agapanthus Akeleje Allium Anemone Angels Tumpet Asters beauty af moscow Beauty of Moscow Bellis Belægning Beton Beverly Bier Bjergknopurt Blogtræf Blommetræ Blomsterfrø Blå anemone Bog Brown Berry Brændeskur Buketter Buksbom Bænk Bær Campanula Glomerata Alba Cardinal Rouge Chili Chokoladeblomst Chrysanthemum Claus Dalby Clematis Cosmos Cream Beauty Daglilje dahlia Det gule bed Det hvide bed Det lange kig Det røde bed Det store Bed Digitalis Discovery Drivhus Efeu Ferskentræ Flagstangs bed Flaskegræskar Forhave Forspirring Forår Fransk anemone Frugthave Frugtlunden Frugtplantage Fugle fuglehus Fuji-Kirsebær træ Gaver Geoginer Geranium Gisselfeld Glasbær Gran Græs areal Græsplæne Gunnera Harridslevgaard slot Havedam Havefestival haveplan Havestue Hedera Helix Hegn Hestemynte Heuchera Hornvioler Hortensia Hosta Hunden Hyacint Høns Høstanemone Høstfloks insekthotel japansk kirsebærtræ Jordbær Jul Julehilsen Julekort Julekugler Julerose Julestjerne juletræ Kaprifolie Kartofler kastanjer Kattehale Kejserbusk Kejserkrone Killinger Kjeld Slot Klematis Klokkeranke Kløver Knopurt Kobjælde krans Kreative hjørne Krokus Krukker Krydderurter Krysantemum Kvashegn kvægurt Kæmpe Stenbræk kæmpe verbena Lanterner Lathyrus Lathyrus "Pink Pearl" Lavendel Ligusterhækken Lilje Lupin Lyng Løg Løjtnantshjerte Løtnantshjerte Magnolia Marmelukærme Marmelukærmebusk Mini Verbena Montbretia Morgenfrue Multi Blue Mælkebøtte Nellike New Dawn Nostalgie Oliventræ Opstammet Laurbærbusk Oregano Papaver orientale Paradisæbler Parthenocissus q. Engelmannii Pelargonier Pergola Perlehyacinter Potteskur Primula Prince of Orange Projekt 2013 Projekt 2014 projekter Purpur solhat Pyntekål Pæoner Påske Påskeliljer Queen of Night Ranunkel Redekasser Regnmåler Rhododendron Roma Romantiske Haver Rosenhave Roser Rosmarin Røllike Salvie Sankt Hans Urt Skovbedet Skovhaven Skærmlilje Sne Solhat Solsikke Sommerfugl Sommerfuglebusk Spanske margueritter Spir Sporebaldrian Stalden Statudestativ Stauder stedmorblomst stjerneskærm Stokrose Stolte kavaler Stormhat Studenternellike Syren Syrentræ Tallerkensmækker Tante Grøns Have Terrasse Tidselkugle Timian Tomat Tulipan Tusindfryd Tønde Valmue Vand Vasketøj Venbend Verbena Vibeæg Vidunderblomst Vildvin Vindrue vinget benved Vinter Vintergækker Vinterhi Voksblomst Værksted Willestrup Zinnia Æbletræ Åben Have